perjantai 6. syyskuuta 2013

Aurinkoa ja sadetta

I decided to continue writing my blog in Finnish because it is more easier for me and my loved ones :) and I really can not express myself that well in any other language than Finnish. + it is difficult enough to listen and try to speak Russian 24/7 here..

Heissan! Juuri kun valittelin tätä huonoa nettiä niin nyt mun perhe osti paremman. Tuntuu kyllä huojentavalta päästä vapaasti katsomaan netistä mitä haluaa ja olla yhteydessä muihin ihmisiin (sain ainakin kerran skypenkin toimimaan)! Nyt täytyy vaan varoa, ettei vietä liikaa aikaa koneella vaan pitää yrittää etsiä paikallista tekemistä.

Eilen olin kaupungilla kahden mun luokkalaisen kanssa. Käytiin kahdella torilla: toiselta mun kaverit osti jotai koulukirjoja (joo, siellä niitä myytiin koulukirjoja torilla) ja toiselta ostin sitten jotain kosmetiikkatuotteita. Tänään olin myös opiskelemassa venäjää nelosluokan kanssa. Se oli tosi mielenkiintoista ja vaikka sielläkään en ymmärtänyt läheskään kaikkea ymmärsin sentään jotain, mikä on enemmän kuin kymppiluokan tunneilla :D Mun luokka on ilmeisesti joku matemaattisiin aineisiin (täällä algebra ja geometria ovat omat oppiaineensa + nyt on ainakin ollut paljon fysiikkaa) erikoistunut, joten meillä on paljon näitä aineita.. Tämä ei nyt välttämättä ole ihan paras uutinen minulle. Hyvä kun matikkaa edes suomeksi pystyn ymmärtämään, saati sitten venäjäksi! No enpähän minä muillakaan tunneilla mitään ymmärrä (lukuunottamatta englantia)..

Tällä hetkellä koti-ikävä tuntuu vaivaavan valitettavan usein. Arki on alkanut rutinoitua ja usein koulumatkoilla tai muuten kun on aikaa ajatella, niin tuntuu, että saattaa purskahtaa itkuun hetkenä minä hyvänsä. Tunnevaihtelut ovat täällä siis melko suuria, kun taas välillä täällä on todella mukavaa. Nyt yritän vaan kovasti etsikellä itselleni täältä kavereita ja tekemistä kuten harrastuksia, jottei elämä täällä olisi pelkkää koulua ja opiskelua. Muutenkin tykkään aina olla menossa, joten tällainen rauhallinen kotielämä ei oikeen sovi minulle. Lisäksi haluaisin kovin harrastaa jotain urheilua, kun sitä en ole päässyt ollenkaan harrastamaan lähtöni jälkeen! Salibandya täältä tuskin löytyy, siihen malliin mun isäntäperhe ainakin siitä lajista kyseli, mutta jalkapalloa varmaan. Tietysti voisin myös kysellä uskaltaako täällä lähteä iltapäivisin lenkille. Täällä ei kyllä ole juuri ketään näkynyt huvikseen juoksevan, joten en oikein tiedä mitä ajatella. Hyötyliikuntaa täällä kertyy kyllä paljon ja siksi ei varmaan jakseta huvikseen juosta. Kouluun kävelen joka päivä. En tiedä kuinka pitkä matka sinne on, mutta reippaasti kävellen kestää 40-50 minuuttia + lauttamatka eli aikaa kuluu noin tunnin verran yhteen suuntaan.

Venäjällä on lauantaisin koulua. Minunkin pitäisi mennä, mutta minulla on venäjän intensiivikurssi iltapäivällä, niin AFS:n vapaaehtoinen sanoi, että jos olen kovin väsynyt, niin minun ei ole pakko mennä. Ah, saan nukkua siis pitkään huomenna! :)

Täällä on ollut viime päivät sateisia ja paljon kylmempiä kuin aiemmin. Tuntuu melkein kuin olisi Suomessa :p Kyllä se aurinkokin siellä paistaa, joskus sitä ei vain näe, koska edessä on paljon pilviä. Omat ikävän pilveni ovat ajoittaisia ja pääasiassa ilma on aurinkoinen.

Rakkaudella
Nella


2 kommenttia:

  1. Rakastan sanontaa: "Everybody wants happiness nobody wants pain. But you can't have a rainbow without a little rain." Jotenka Nella-rakas, Häntä pystyyn siimahäntä!:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Vv6lPmQjCKs

    VastaaPoista
  2. En tiedä sopiiks tää kappale ihan tähän "En sanakirjaa suhun tarvitse" xD Mut oot hassu ja rakas <3
    Kyllä täällä siis asiat on hyvin :) Piti vain välillä tehdä hiukan negatiivisempaa postausta, ettei muut saa mun elämästä täällä liian ruusuista kuvaa, koska huonoja ja vaikeitakin hetkiä on ;)
    "Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo"

    VastaaPoista